Οι μπλε μαϊμούδες στο Ακρωτήρι της Θήρας μαρτυρούν ταξίδια των μινωιτών Κρητών στην Ινδία από την Εποχή του Χαλκού

Οι μπλε μαϊμούδες στο Ακρωτήρι της Θήρας μαρτυρούν ταξίδια των μινωιτών Κρητών στην Ινδία από την Εποχή του Χαλκού

Του Γιώργου Λεκάκη

Το ότι οι αρχαίοι Κρήτες, ήδη από την μινωική εποχή εταξίδευσαν σε όλον τον κόσμο, σε όλες τις ηπείρους (ίσως και έως και την Ανταρκτική

ΔΕΙΤΕ σχετική ομιλία του καθηγητού Ηλία Μαριολάκου, ΕΔΩ
… το έχω γράψει και ισχυριστεί πολλάκις…

Ένα-ένα τα ευρήματα αρχίζουν και μιλούν από μόνα τους, και η συγκάλυψις, αποκαλύπτεται…

Ένας ακόμη υπαινιγμός σχέσης αρχαίας Κρήτης και Ινδίας, εδημοσιεύθη προσφάτως, σε διάφορα επιστημονικά περιοδικά…

Και επειδή μήτε οι Αιγύπτιοι, μήτε οι Ινδοί εταξίδευσαν από τις χώρες τους, αυτοί που ταξείδευσαν έως εκεί, τα είδαν και τα κατέγραψαν ήσαν οι παγκόσμιοι θαλασσοκράτορες Κρήτες…

Οι αρχαιολόγοι και οι primatologists «επανεξετάζουν» τώρα τις τοιχογραφίες που βρέθηκαν στο Ακρωτήρι, τον μινωικό οικισμό στην Θήρα, ο οποίος είχε θαφτεί από ηφαιστειακή τέφρα, γύρω στο 1600 π.Χ.Αποκάλυψαν στοιχεία που απέδειξαν ότι οι Έλληνες καλλιτέχνες της εποχής του Χαλκού εγνώριζαν – και μάλιστα έβλεπαν – πιθήκους!Αλλά πώς; Το οικοσύστημά τους απέχει χιλιάδες μίλια μακριά!

Τα ευρήματά τους υπονοούν ότι οι αρχαίοι πολιτισμοί ήταν πιο αλληλένδετοι από ό,τι είχαν σκεφτεί και ισχυρίζονταν προηγουμένως οι επιστήμονες!!!Πρόθυμοι να ανταλλάξουν ιδέες, Κρήτες καλλιτέχνες ή έμποροι είχαν ταξιδέψει μακριά από το σπίτι τους και τελικώς, οι καρποί των ταξιδιών αυτών των περιηγητών – και η απόδειξις – απαθανατίστηκαν στην ζωγραφική τους…

Γνωστές στους αρχαιολόγους – ήδη από την δεκαετία του 1960 – οι τοιχογραφίες του Ακρωτηρίου Θήρας παρουσιάζουν σκηνές της καθημερινής ελληνικής ζωής στην Εποχή του Χαλκού, φωτίζοντας τα έθιμα της εποχής, σύμφωνα με το Ίδρυμα Thera.

Ήδη προηγούμενοι ερευνητές είχαν παρατηρήσει ότι μερικά από τα έργα τέχνης της Εποχής του Χαλκού, που ευρέθησαν στην Κρήτη και την Θήρα απεικονίζουν πιθήκους, όλων των μορφών και μεγεθών. Με βάση τα χαρακτηριστικά των ζώων, καθώς και τις στενές εμπορικές σχέσεις μεταξύ των Μινωιτών και των Αιγυπτίων, μερικοί έχουν εντοπιστεί έως «μπαμπουίνοι της ελιάς» / olive baboons, οι οποίοι είναι ιθαγενείς στα δάση και τις σαβάννες της αφρικανικής ηπείρου!

Άλλα ζωγραφισμένα πρωτεύοντα, ωστόσο, ήταν πιο μυστηριώδη. Για παράδειγμα, σε έναν από τους τοίχους κτηρίου του Ακρωτηρίου Θήρας, υπάρχει μια τοιχογραφία γεμάτη από μπλε, πιθήκους με φουσκωτές ουρές σχήματος S, που σκαρφαλώνουν σε βράχους. Τα πρωτεύοντα αυτά έμεναν άγνωστα μέχρι πρόσφατα, όταν η Marie Nicole Pareja, αρχαιολόγος στο Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια, προσελήφθη από ομάδα primatologists για να επανεξετάσει αυτήν την αρχαία ελληνική ζωγραφική…

Και, ναι, ήταν πρωτεύοντα από την Ινδία!!!
Αυτό που η ανθρωπότητα έμαθε αργότερα ως «Δρόμο του Μεταξιού», οι Μινωίτες το είχαν εδραιώσει (και πάλι) πρώτοι…

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ για το ΑΚΡΩΤΗΡΙ, ΕΔΩ.

ΠΗΓΕΣ: Marie Nicole Pareja, Tracie McKinney, Jessica A. Mayhew, Joanna M. Setchell, Stephen D. Nash και Ray Heaton «A new identification of the monkeys depicted in a Bronze Age wall painting from Akrotiri, Thera», στο Primates, 5.12.2019.

Whipple Tom, science editor «Curious tail of monkeys who crossed theancient world», Times, 10.12.2019.
Marshall Michael «Ancient monkey painting suggests Bronze Age Greekstravelled widely», New Scientist, 11.12.2019
Wu Katherine J. «Painted Bronze Age Monkeys Hint at the Interconnectedness of the Ancient World – The fascinating “tail” of how Indian monkeys might have endedup in a Minoan painting», Smithsonian Mag, 16.12.2019.

ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, 17.12.2019.

arxeion-politismou.gr

loading...