Το παράδοξο του Επίκουρου μέσα από έρευνες της μεταφυσικής

Το παράδοξο του Επίκουρου μέσα από έρευνες της μεταφυσικής

Από το Ζάχο Σκαφίδα

Επικουρισμός. Γνωριμία με τον Επίκουρο. Τα τρία βασικά της φιλοσοφίας του Επίκουρου: Εμπειρισμός, υλισμός, ατομισμός. Το παράδοξο του Επίκουρου. Σύντομη περιγραφή της εκδήλωσης των ψυχικών και υλικών συμπάντων. Μια σύγχρονη προσομοίωση. Απάντηση στο παράδοξο του Επίκουρου. Πως θα φύγουμε από αυτό το παιχνίδι αν δεν μας αρέσει.

Όταν ο όρος “Επικουρισμός ” ανατρέφεται στον σημερινό κόσμο, συνδέεται κυρίως με τον ηδονισμό το καλό φαΐ και το ποτό. Ωστόσο, ο φιλόσοφος στον οποίο βασίζεται αυτή η φράση, ο Επίκουρος της Σάμου, δημιουργεί μια πολύ διαφορετική εικόνα μεταξύ των θρησκευόμενων Χριστιανών και των Εβραίων.

Τον βλέπουν ως αθεϊστή, έναν άνθρωπο που αρνήθηκε την ύπαρξη του Θεού υπέρ της αμαρτίας. Μια τέτοια αντίληψη έχει μείνει για χιλιάδες χρόνια, αφού έχει διαδοθεί από θεολόγους, ιερείς και ακαδημαϊκούς σε εβραϊκούς και χριστιανικούς πνευματικούς κύκλους.

Αυτός ο χαρακτηρισμός υπήρχε για τόσο πολύ καιρό ώστε ακόμη και η εβραϊκή λέξη για ένα «αιρετικό» είναι apikoros . Ωστόσο, αυτός ο ισχυρισμός είναι πραγματικά αλήθεια; Ήταν ο Επίκουρος της Σάμου άθεος; Η απάντηση, είναι πολύ πιο περίεργη και ενδιαφέρουσα από ότι θα σκεφτόταν κανείς.

Γνωριμία με τον Επίκουρο

Ο Επίκουρος γεννήθηκε στην αθηναϊκή αποικία της Σάμου το 341 π.Χ. Και οι δύο γονείς του γεννήθηκαν στην Αθήνα και άρχισε να σπουδάζει φιλοσοφία σε νεαρή ηλικία με δάσκαλο τον πλατωνιστή στοχαστή Πάμφιλο εξ Αλεξάνδρειας.

Ο Επίκουρος αργότερα σε ηλικία 18 έως 20 υπηρέτησε στον στρατό της Αθήνας. Μόλις ολοκλήρωσε την θητεία του, εγκαταστάθηκε στην Αθήνα μεταξύ 307 και 306 π.Χ. και ίδρυσε τη φιλοσοφική του σχολή. Αγόρασε ένα μεγάλο κτήμα κοντά στο Βοτανικό στο οποίο στέγασε τη σχολή του. Ο Επικούρειος Κήπος ήταν ένας μικρός επίγειος παράδεισος  με δέντρα, λουλούδια, πουλιά, μικρά κτίσματα.

Ο Επίκουρος ζούσε μια ήρεμη και εξαιρετικά λιτή ζωή μαζί με τους φίλους και τους μαθητές του. Ανάμεσα στους οπαδούς του υπήρχαν άντρες, γυναίκες και δούλοι χωρίς διάκριση. Οι Επικούρειοι ήταν ένα απομονωμένο κοινόβιο στο οποίο ο σοφός από τη Σάμο δίδαξε για τέσσερις δεκαετίες.

Βάλε το email σου στην φόρμα για να λαμβάνεις τα άρθρα μας.

Τα τρία βασικά της φιλοσοφίας του Επίκουρου: Εμπειρισμός, υλισμός, ατομισμός

Ο Επίκουρος υιοθέτησε μια φιλοσοφία βασισμένη στον υλισμό και τον εμπειρισμό που επηρεάστηκε έντονα από τους Έλληνες στοχαστές Λεύκιππο και Δημόκριτο.

Αυτοί οι δύο φιλόσοφοι του 5ου αιώνα π.Χ. ήταν οι ιδρυτές της ατομικής θεωρίας, που πιστεύει ότι όλη η ύλη αποτελείται από μικροσκοπικά, αδιαίρετα σωματίδια, συμπεριλαμβανομένων των θεών και της ανθρώπινης ψυχής.

Ο Επίκουρος πίστευε ολόψυχα στον ατομισμό, δηλώνοντας ότι δεν υπήρχε τίποτα άλλο εκτός από άτομα και το κενό που προέκυψαν λόγω τυχαιότητας και των νόμων της φύσης.

Επομένως, όπως και οι περισσότεροι επιστήμονες και αθεϊστές σήμερα, ο Επίκουρος πραγματοποίησε μια εμπειρική κοσμοθεωρία βασισμένη σε τεκμήρια.

Πίστευε ότι «οι αισθήσεις, μαζί με την αντίληψη της ευχαρίστησης και του πόνου, ήταν οι μόνοι αλάνθαστοι τρόποι προσδιορισμού της πραγματικότητας». Πίστευε ότι αυτό που αποκαλούμε «ψυχή» είναι μία βιολογική οντότητα με υλικά χαρακτηριστικά, και δεν συνεχίζει να υπάρχει μετά τον θάνατο. Η φιλοσοφία των Επικουρείων είχε υλιστικό χαρακτήρα, σύμφωνα με το φιλοσοφικό τους δόγμα “φάγωμεν, πίωμεν, αύριον γαρ αποθνήσκομεν”.  Ωστόσο, ο εμπειρικισμός, ο υλισμός και ο ατομισμός του Επικούρου τον κάνουν άθεο;

Το παράδοξο του Επίκουρου

Έχει ο Θεός τη βούληση να εμποδίσει το Κακό αλλά δεν μπορεί;Άρα δεν είναι Παντοδύναμος.

Μπορεί αλλά δεν θέλει; Τότε δεν είναι Πανάγαθος.

Έχει τόσο τη βούληση, όσο και τη δύναμη να το εμποδίσει;Τότε από πού προέρχεται το Κακό;

Δεν έχει ούτε τη βούληση ούτε τη δύναμη;Τότε γιατί τον λέμε Θεό;

(το εδάφιο σώζεται από τον χριστιανό συγγραφέα Λακτάνιο [250-325], στο έργο «Περί Θείας Οργής»)

Μια απάντηση στο παράδοξο του Επίκουρου από το βλέμμα της εκκλησίας μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω.Το Παράδοξο τού Επίκουρου. Χριστιανική απάντηση σε Αθεϊστική επιχειρηματολογία

Σύντομη περιγραφή της εκδήλωσης των ψυχικών και υλικών συμπάντων

Για να κατανοήσουμε τις σκέψεις που σχετίζονται με το παράδοξο του Επίκουρου πρέπει περιληπτικά να γνωρίσουμε τη δημιουργία.Ο ανεκδήλωτος Θεός εκδηλώθηκε, άρχισε η εισπνοή.

Στο άρθρο Κοσμική αναπνοή κόμπρα και πολυδιάστατος έρωτας αναφέρω «Το κουλουριασμένο φίδι της κουνταλίνη που θα φέρει το πνεύμα στην κορφή άρχισε να παίρνει ζωή.

Ο πρώτος άγγελος, ο εωσφόρος, από ουροβόρος όφις, ξετυλίγεται, στέκεται στους τρεις γύρους της ουράς του, ανυψώνει το κεφάλι και είναι έτοιμος να ανέλθει. Άρχισε η δημιουργία των λεπτών ψυχικών και των υλικών συμπάντων.

Στην πορεία της εκδήλωσης η πηγή έλαμψε σε άπειρες ακτίνες που ήταν οι πρωταρχικές ψυχές. Στόχος των ψυχικών συμπάντων ήταν οι διαφορετικές εμπειρίες και οι αντίληψη της χωριστικότητας μέσα στην ενότητα. Ο θεός ο περιέχων τα πάντα εκδήλωσε όλες τις ποιότητες της αγάπης και του φόβου.

Σαν αγαθός προόρισε τα ψυχικά κομμάτια του να εκδηλωθούν στα σύμπαντα της αγάπης.(Όταν μιλάμε για αγάπη θεωρούμε οτιδήποτε καλό, ευχάριστο, όμορφο, όταν μιλάμε για φόβο θεωρούμε οτιδήποτε κακό, δυσάρεστο, άσχημο. ¨Όταν μιλάμε για διττότητα εννοούμε κάθε αντίθεση ή δράση αντίδραση στα υλικά και αστρικά σύμπαντα, ο όρος περιλαμβάνει και την διττότητα αγάπη φόβο)

Η τελευταία έκφραση της εκδήλωσης του ήταν το υλικό σύμπαν της διττότητας αγάπης και φόβου. Πέρα από αυτό δεν γίνεται να υπάρξει κάτι άλλο. Αν υπερισχύσει το κακό επέρχεται η καταστροφή. Στα υλικά σύμπαντα η ζωή λόγω των μεγάλων ποσοτήτων ενέργειας που απαιτούσε η πιο πυκνή μορφή ύλης και συνεπώς μεγαλύτερη ταχύτητα χρόνου, έπρεπε η μια να στηρίζεται στην ενέργεια που θα της παρέχει κάποια άλλη μορφή.

Ο φόβος ήταν η κινητήρια δύναμη της εξέλιξης και η αγάπη η διατήρηση της ζωής. Τα ζώα που εκφράζαν ένα μέρος του ζώντος Θεού δεν είχαν την αίσθηση των ποιοτήτων του φόβου στο βαθμό που εμείς γνωρίζουμε που διαθέτουμε τρία ανώτερα επιπλέον τσάκρας.

Τα υλικά σύμπαντα δεν προορίζονταν για τις θεϊκές ψυχές.

Ο φόβος που επιλέχτηκε να σχηματίσει τις δημιουργικές απόλυτης ελευθερίας σκεπτομορφές, ήταν απαραίτητος για τα γενεσιουργά μορφογενετικά πεδία. Βλέπε: Τα μορφογεννετικά πεδία ο κρίκος στη θεωρία του Δαρβίνου.

Η μόλυνση των κατωτέρων αστρικών πεδίων που προκαλείτο από τα ζώα ήταν δημιουργική. Η ανθρώπινες ψυχές με την επιλογή της καθόδου στο υλικό πεδίο δημιούργησαν τις αστρικές κολάσεις που συμβάλλουν στη βίωση της αντίθεσης. Έτσι είμαστε εδώ παγιδευμένοι να θρέφομε αυτές τις δαιμονικές σκεπτομορφές και συγχρόνως για την ισορροπία και τα ανώτερα αστρικά.

Στο άρθρο Η εξέγερση και η εμπλοκή των ψυχών στη γη  του διάσημου κοιμώμενου προφήτη Edgar Cayce αναφέρεται. Βασικός νόμος είναι η ελευθερία να κάνουμε τις δικές μας επιλογές. Μερικοί από μας επέλεξαν να ενεργούν μ’ έναν τρόπο που είναι έξω από το σχέδιο του Θεού.

Έτσι δημιουργήθηκε μια πράξη πνευματικής εξέγερσης με την οποία διαλέξαμε να εκφράσουμε στο πνεύμα πράγματα που δεν ήταν σύμφωνα με τη θεϊκή αγάπη. Το υλικό του Κέυση αναφέρει πολύ καθαρά: «ο εαυτός είναι το μοναδικό αμάρτημα; δηλ. ο εγωισμός – κι όλα τα επακόλουθά του – δεν είναι παρά μια τροποποίηση αυτής της έκφρασης του εαυτού».

Μερικοί από μας, σαν ψυχές, συναντήσαμε αυτή την αναπτυσσόμενη γη και προσελκυστήκαμε απ’ αυτήνΟ άνθρωπος όταν χρησιμοποίησε σαν αβατάρ τα ζωικά οχήματα σχημάτισε τα τρία ανώτερα τσάκρα που δεν υπάρχουν στα ζώα. Το κακό είναι η πράξη και τ’ αποτέλεσμα της επιλογής μας ν’ ακολουθήσουμε το πνεύμα της εξέγερσης ενάντια στις επιθυμίες του Θεού.

Μια σύγχρονη προσομοίωση

Γνωρίζεται οι περισσότεροι τα διάφορα ψηφιακά παιχνίδια. Για ενημέρωση μπορείτε να διαβάσετε το άρθρο  Ψηφιακά παιχνίδια: Ορισμός, χαρακτηριστικά, κατηγορίες.

Ο δημιουργός ο άνθρωπος έφτιαξε διάφορα μικροσύμπαντα. Ο χειριστής εσείς μπορείτε να επιλέξετε όποιο παιχνίδι θέλετε και να προσκολληθείτε για όσο χρόνο θέλετε. Αν είστε μικρός θα επιλέξετε παιδικά παιχνίδια, αν μεγαλώσετε κάτι ανάλογο, αν σας αρέσει ο έρωτας ερωτικά παιχνίδια, αν σας αρέσει ο κίνδυνος παιχνίδια έντασης με κίνδυνο να χάνετε ζωές.

Εσείς ο χειριστής ξέρετε ότι δεν κινδυνεύετε, ο ήρωας με τον οποίο έχετε ταυτιστεί μπορεί να πεθάνει. Αν συμβεί αυτό προχωράτε σε άλλο παιχνίδι με άλλον ήρωα.Κάτι ανάλογο συμβαίνει με την ψυχή σας και το σώμα που χρησιμοποιεί για να παίξει ένα παιχνίδι στον τρισδιάστατο κόσμο. Βλέπε το άρθρο Το θέατρο της ζωής.

Απάντηση στο παράδοξο του Επίκουρου

1. Έχει ο Θεός τη βούληση να εμποδίσει το Κακό αλλά δεν μπορεί;

Ο θεός έφτιαξε διάφορες πίστες για να παίζει η ψυχή το παιχνίδι της εξέλιξης. Εσύ είσαι ελεύθερος και επέλεξες την πίστα που παίζεις. Δημιούργησε τα θετικά ψυχικά σύμπαντα και τα κατώτερα αστρικο-υλικά. Δείτε το άρθρο Οι έξι αναδρομές της Τάνιας, Μέρος 6ο.

Στα παραπάνω παιχνίδια ο δημιουργός άνθρωπος αφού τα έφτιαξε όπως διαπιστώσατε δεν επεμβαίνει; Γιατί να επέμβει ο Θεός. Γνωρίζει ότι εσείς το επιλέξατε, αν κάτι δεν πάει καλά μάθετε να παίζετε το παιχνίδι ή παρατήστε το παιχνίδι. Ό,τι και να συμβεί στο παιχνίδι εσείς δεν πρόκειται να πάθετε τίποτα, απλά θα μάθετε.

2. Άρα δεν είναι Παντοδύναμος.

Την παντοδυναμία και τη σοφία του την δείχνει στη δημιουργία της πίστας, την δημιουργία των αβατάρ που επιλέγεις και όχι με το παιχνίδι που εσύ επέλεξες να παίξεις και πρέπει να μάθεις να το παίζεις. Αν εξαλείψει το κακό θα χαλάσει τη πίστα που διάλεξες δηλαδή δεν θα βιώσεις την αντίθεση που τόσο ήθελες.

3. Μπορεί αλλά δεν θέλει; Τότε δεν είναι Πανάγαθος.

Η πίστα που εσύ διάλεξες να παίξεις όπως είδες ήταν φτιαγμένη για τα ζώα και όχι για σένα. Περιέχει μέσα της τις αντίθετες ποιότητες της αγάπης και του φόβου. Αν εσύ για διάφορους λόγους την επέλεξες ο δημιουργός δεν έχει καμία ευθύνη. Το ότι είναι πανάγαθος το εκδηλώνει με την αθανασία σου και με τα θετικά σύμπαντα που σου πρόσφερε Δες σχετικά άρθρα Ταξίδι στις Ανώτατες Σφαίρες του Φωτός ,  Πεντακόσιες χιλιάδες χρόνια στο μέλλον και η Θέωση.

4 Έχει τόσο τη βούληση, όσο και τη δύναμη να το εμποδίσει; Τότε από πού προέρχεται το Κακό;

Κατανοώντας κάποιος τα παραπάνω εύκολα καταλαβαίνει. Χωρίς το φόβο σε συνδυασμό με την αγάπη και την ελευθερία ως το σημείο που δεν καταλύονται οι βασικοί νόμοι, δεν θα υπήρχε η ποικιλία των ειδών στο υλικό πεδίο. Το θέμα του καλού και του κακού θα ήθελε πολλές σελίδες ανάλυσης. Απλά θυμηθείτε το μύθο του Αίσωπου που η βροχή ήταν καλή για το γεωργό, κακή για το κεραμοποιό. Το κακό είναι μια ποιότητα του φόβου και είναι αναγκαίο στη πίστα που παίζουμε.

5. Δεν έχει ούτε τη βούληση ούτε τη δύναμη; Τότε γιατί τον λέμε Θεό;

Δεν θέλει και δεν μπορεί; Αν ήθελε ο κόσμος αυτός όπως τον ξέρουμε δεν θα υπήρχε. Η ικανοποίηση του κατακτητή όταν σκοτώνει τον αδύναμο δεν θα βιώνονταν. Η ικανοποίηση ότι νίκησε τον θάνατο αυτού που πηδάει στο κενό ενός γκρεμού με ένα ανεμόπτερο, δεν θα βιώνονταν.

Στο άρθρο: Οι έξι αναδρομές της Τάνιας, Μέρος 5ο θα διαβάσετε για την πτώση μιας ψυχής και την ανίκητη επιθυμία της να βιώσει το θάνατο. Αν ψάξεις να βρεις γιατί τον λέμε Θεό δεν θα βρεις την ετυμολογία της λέξης γιατί απλά δεν μπορούμε να συλλάβουμε τι είναι Θεός.

Μη περιμένετε σε ένα άρθρο να βρείτε πλήρη απάντηση στα μεταφυσικά θέματα, Το μπλοκ μου που ασχολείται με τέτοια θέματα περιέχει 3.000 σελίδες και μόλις προσπαθεί να αγγίξει το θέμα.

Πως θα φύγουμε από αυτό το παιχνίδι αν δεν μας αρέσει

Αν κάποιος θελήσει να φύγει από αυτή την πίστα γιατί δεν του ταιριάζει, τι κάνει; Το εξ αρχαιοτάτων χρόνων recconection ή επανασύνδεση με τον θεό. Διαβάστε το άρθρο: Διαλογισμός αποστασιοποίησης, επανασύνδεση, θεράπευσε τον εαυτό σου.

Στο άρθρο: Περιγραφή των αστρικών και αιτιατών πεδίων γράφω «Στο Χιρανιαλόκα δεν μπορεί κανείς να μπει αν δεν έχει περάσει από το σαμπικάλπα σαμάντι, τη μερική ενότητα με το δημιουργό, στο νιρμπικάλπα σαμάντι, όπου κινείται στους κόσμους χωρίς να χάνει καθόλου την ενότητα του με τον δημιουργό. Όταν αντιληφθούμε ότι οικεία βουλήση απαρνηθήκαμε την ένωση με τον θεό και επιλέξαμε την εξέλιξη μας με οδηγό το εγώ όπως λέει ο Edgar Cayce τότε θα αρχίσει επιστροφή στο δρόμο προς τη θέωση

Από το Ζάχο Σκαφίδα – skafidaszaxos

loading...