εσωτερικό άδειας καθολικής εκκλησίας με τον Εσταυρωμένο στο βάθος
 Θέλοντας να γνωρίσουμε τις «θρησκευτικές μειονότητες»
της Ελλάδας και να δούμε πόσο έμπρακτα ισχύει ο νόμος περί ανεξιθρησκείας, το diadrastiko, έκανε τον γύρο της
Αθήνας και συνάντησε τους εκπροσώπους τους, οι οποίοι του μίλησαν για την πίστη
και τα προβλήματά τους. Μετά τον Θιβετανικό Βουδισμό, τους Παλαιοημερολογίτες, τον Ισλαμισμό, τους Χριστιανούς Μάρτυρες του Ιεχωβα, στην έρευνά μας για τις Άλλες Θρησκείες στην Ελλάδα, επισκεπτόμαστε έναν εκπρόσωπο μίας άλλης θρησκευτικής μειονότητας:

ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ

Η συνέντευξη αυτή έγινε μέσω FAX με τον
πατέρα Νικηφόρο Βιδάλη. Η μόνη προσωπική επαφή ήταν όταν έπρεπε να πάρω την
απάντηση, πράγμα που συνέβη σε λιγότερο από μερικά δευτερόλεπτα και υπό
συνθήκες βροχής, στο πίσω πλάτωμα της εκκλησίας. Στο τηλέφωνο μου φάνηκε πως
είχε ανάμικτα αισθήματα προθυμίας και δισταγμού να απαντήσει στο
ερωτηματολόγιο. Θα πρέπει να αναφέρω, όμως, ότι ζητήθηκε να μην κοπεί ούτε λέξη
πράγμα που τηρήθηκε απόλυτα, από την αρχή ως το τέλος της επιστολής, που μου
δόθηκε. Η συνέντευξη έχει ως εξής:

Πρώτα απ’ όλα θα ήθελα να μας συστηθείτε στο αναγνωστικό κοινό του ΑΒΑΤΟΝ.
Πείτε μας λίγα λόγια για σας. 

Ονομάζομαι π. Νικηφόρος Βιδάλης
και ανήκω στον κλήρο της Καθολικής Εκκλησίας των Αθηνών, η ιδιότητά μου είναι
Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος της Καθολικής Αρχιεπισκοπής Αθηνών. Είμαι
Θεολόγος και συγγραφέας θρησκευτικών βιβλίων

Πως ονομάζεται η «εκκλησία» σας και αυτό που πιστεύετε; Πότε ιδρύθηκε; Αυτό
που πιστεύετε είναι η κύρια θρησκεία ή αυτό που οι άλλοι ονομάζουν αίρεση;

«Καθολική Εκκλησία» ονομάζεται
η Εκκλησία στην οποία ανήκουμε, η οποία αποτελεί τον κύριο κορμό της
χριστιανικής πίστεως, απλώνεται σ’ όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης, με
περισσότερους από ένα δις πιστούς.

Ποια η κύρια διαφορά σας από τις άλλες θρησκείες; Ποια η σημαντικότερη
διαφορά σας από την κύρια θρησκεία (αν δεν ανήκετε σε αυτήν) και αν εσείς
θεωρείτε το πιστεύω σας αίρεση;

Ο χριστιανισμός διαφέρει από
τις άλλες θρησκείες διότι στηρίζεται στην αποκάλυψη του Θεού, απευθείας, πρώτα
μέσω των Πατριαρχών και Προφητών και μετά, «όταν έφθασε το πλήρωμα του χρόνου»
μέσω του Υιού Του Ιησού Χριστού, που ενσαρκώθηκε, έγινε άνθρωπος, και κατοίκησε
μεταξύ των ανθρώπων. Συνεπώς όλη η χριστιανική πίστη στηρίζεται στον Ι. Χριστό
ο οποίος αποκάλυψε την τριαδική Θεότητα: Πατέρα, Υιό και Αγ. Πνεύμα: Ένας και
μόνο Θεός σε τρεις υποστάσεις.

Βάλε το email σου στην φόρμα για να λαμβάνεις τα άρθρα μας.

Η εκκλησία σας είναι αναγνωρισμένη από την ελληνική πολιτεία και την
Ορθόδοξη Εκκλησία; Τι προβλήματα έχετε αντιμετωπίσει ως τώρα, μέχρι να φτάσετε
στην αναγνώριση κι αν αυτά έχουν τελειώσει; Αυτή η αναγνώριση πόσο αλλάζει τα
πράγματα για τους πιστούς ενός δόγματος κλπ;

Η Καθολική Εκκλησία στη χώρα
μας θεωρητικά αναγνωρίζεται, διότι η ύπαρξή της, εδώ, είναι από αιώνες,
πρακτικά όμως η Ελληνική Πολιτεία δεν αναγνωρίζει τη νομική προσωπικότητά της,
και αυτό μας δημιουργεί πολλά προβλήματα διοίκησης και λειτουργίας. Χρόνια τώρα
παλεύουμε γι αυτό το πρόβλημά μας, χωρίς αποτέλεσμα μέχρι σήμερα. Στην αβουλία
της Πολιτείας να το επιλύσει συνηγορεί και η Ορθόδοξη Εκκλησία η οποία δεν
θέλει την αναγνώρισή της.

Η άσκηση των
λατρευτικών καθηκόντων των πιστών σας, βρίσκει εμπόδια; Αν ναι, πόσα από αυτά
οφείλονται στην στάση της πολιτείας και της Ορθόδοξης Εκκλησίας; Πως η πολιτεία
και η ορθόδοξη εκκλησία αντιμετωπίζει το δικό σας πιστεύω; Έχετε πέσει θύματα
διακρίσεων; Πιστεύετε πως η πολιτεία και η Ορθόδοξη Εκκλησία συμπεριφέρεται σε
όλα τα δόγματα το ίδιο ή κάνει κάποιες διακρίσεις / ή δεν γνωρίζετε;

Η Καθολική Εκκλησία ασκεί
ελεύθερα τα λατρευτικά της καθήκοντα, όπως άλλωστε επιτάσσει και το Σύνταγμά
μας. Νομίζω πως και η Πολιτεία και η Ορθόδοξη Εκκλησία, γενικά σέβονται τα
πιστεύω μας. Διακρίσεις εις βάρος μας, εκ μέρους της πολιτείας, γίνονται πολλές
και ποικίλες. Στη χώρα μας, σε ότι αφορά τα άλλα χριστιανικά δόγματα δεν
υπάρχει απόλυτη ισονομία και ισοπολιτεία.

Τι γράφει η ταυτότητά σας; Πως σας αντιμετωπίζει ο κόσμος π.χ. στις
δημόσιες υπηρεσίες κλπ, όταν μαθαίνει τα πιστεύω σας (σας αποφεύγουν, σας
κοροϊδεύουν;) Η μη αναγραφή του θρησκεύματος στις ταυτότητες πιστεύετε πως θα
λύσει τα όποια προβλήματα;

Η ταυτότητά μας αναφέρει το
θρήσκευμά μας (Χ.Κ.), αλλά αρκετοί από τους Καθολικούς μας σημειώνουν (Χ.Ο.)
για να μην  έχουν προβλήματα στον
επαγγελματικό τους τομέα. Όχι σπανίως, οι καθολικοί μας αντιμετωπίζουν από τις
Δημόσιες Υπηρεσίες, σχολιασμούς και ειρωνείες. Η μη αναγραφή του θρησκεύματος
στις ταυτότητες δεν θα λύσει τα πολλά προβλήματα, θα διευκολύνει όμως δυσμενείς
καταστάσεις.

Νιώθετε σαν μειονότητα; Νιώθετε ελεύθεροι; Υπάρχει ανεξιθρησκεία τελικά;

Οι Έλληνες Καθολικοί δεν είναι
Εθνική μειονότητα αλλά Θρησκευτική, γι’ αυτό νιώθουν όπως όλοι οι άλλοι
Έλληνες. Ελεύθεροι ως πολίτες είμαστε, δεν αισθανόμαστε το ίδιο και ως
Καθολικοί. Υπάρχει στην χώρα μας ανεξιθρησκεία, όμως καλύτερη θα ήταν η
ελευθεροθρησκεία.

Πώς βλέπετε τις άλλες «θρησκείες» και τις «αιρέσεις» τους; Αντιμετωπίζετε
κάποιο πρόβλημα με αυτές; Παρά τις αντιθέσεις σας, συνεργάζεστε σε κοινά προβλήματα
προκειμένου να τα λύσετε;

Σεβόμαστε όλες τις θρησκείες,
ακόμη και τις «αιρέσεις», πάντα μέσα στα πλαίσια των ατομικών ελευθεριών να
θρησκεύουν οι άνθρωποι όπως νομίζουν. Δεν αντιμετωπίζουμε προβλήματα με τα άλλα
δόγματα και θρησκείες, αντίθετα είμαστε πάντα ανοιχτοί για συνεργασία, κυρίως
επί κοινωνικών προβλημάτων κλπ.

Μιλήστε μας γενικά: ποιος είναι ο ρόλος και ο σκοπός σας στην Ελλάδα,
σήμερα και στο μέλλον; Ποια τα σχέδιά σας;

Ο ρόλος μας στην χώρα μας είναι
να διατηρούμε πάντα ακμαίο και δραστήριο το χριστιανικό μας φρόνημα και να
συμβάλουμε, ως Έλληνες πολίτες στην εμπέδωση μιας καλύτερης κοινωνίας.

Θα δηλώνατε κάτι στους Έλληνες πολίτες;

Εμείς οι Έλληνες πρέπει να
είμαστε περισσότερο ανοιχτοί και να κοιτάμε χωρίς καχυποψίες και προκαταλήψεις
πέρα από τα σύνορά μας. Ο υπέρμετρος εθνικισμός μας στην εποχή της
παγκοσμιοποίησης δεν είναι ό,τι καλύτερο έχουμε να προσφέρουμε.

Π. Νικηφόρος Βιδάλης

Σημ:
Παράκληση να δημοσιευθεί ως έχει, γιατί εάν περικοπεί ή τροποποιηθεί καλύτερα
να μην δημοσιευθεί.

Από το περιοδικό Άβατον, τεύχος 23, 2002

Εδώ, χωρίς συντομεύσεις.
συνεχίζεται… με την Ελληνική Ευαγγελική Εκκλησία

Image by MichaelGaida from Pixabay

AMP code