Πως θα σας φαινόταν αν ακούγατε ότι ένα γλυπτό που εικονίζει παράσταση ενός αρχαίου ελληνικού ταφικού μνημείου, μια μικρή κοπέλα δείχνει στην μαμά της το νέο της απόκτημα, ένα laptop ή φορητό υπολογιστή; Οι λάτρεις ανάλογων θεωριών, ενδεχομένως, θα το δέχονταν ως μία πιθανότητα. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν μπορεί να ισχύει για ένα πολύ απλό λόγο.
Μπορεί ανάμεσα στο σκαλισμένο αρχαίο αντικείμενο και ένα σύγχρονο φορητό υπολογιστή να φαίνεται πως υπάρχουν λίγες οπτικές ομοιότητες – αλλά μέχρι εκεί. Δεν υπάρχει κάποιο άλλο κοινό στοιχείο που να τα συνδέει. Κι αυτό, διότι γίνεται σύγκριση ανάμεσα σε δύο τελείως διαφορετικά πράγματα, όπως ανάμεσα σε μία επίπεδη τηλεόραση, ίδιου ύψους και μήκους με πίνακα ζωγραφικής. Γιατί; Δεν μοιάζουν; Είναι παραλληλόγραμμα και τα δύο, με τυπική κορνίζα, ενώ και τα δύο παρουσιάζουν μια εικόνα. Δεν θα μπορούσε ο πίνακας να είναι τηλεόραση; Δυστυχώς, δεν θα μπορούσε. Όπως και το αντικείμενο στον τύμβο δεν θα μπορούσε να είναι laptop.
Υποστηρίζεται γενικότερα ότι στην αρχαία Ελλάδα, κάποτε υπήρξε τεχνολογία, ανώτερη από εκείνη που της αποδίδουν αρχαιολόγοι και ιστορικοί, ειδικά στο πολύ μακρινό παρελθόν. Αλλά, μπορεί να είχαν οι αρχαίοι Έλληνες φορητό υπολογιστή, κομπιούτερς ή άλλου είδους τεχνολογία που να μοιάζει τόσο πολύ με την σύγχρονη; Φυσικά θα χρειάζονταν και ηλεκτρισμό. Αν και στη μυθολογία θα είχαμε, ίσως, πολλές ευκαιρίες να μιλήσουμε για πιθανή ύπαρξη του ηλεκτρισμού, ιδίως στις εφευρέσεις του Ήφαιστου, όμως, σε ιστορικές περιόδους, εξανεμίζονται, διότι δεν υπάρχουν χειροπιαστά επιστημονικά δεδομένα – μόνο κάτι σκόρπιες υπόνοιες. (Διαβάστε επίσης: Είχαν Ηλεκτρισμό στην Αρχαία Ελλάδα; Τι περιγράφει ο Παυσανίας😉
Γλυπτή παράσταση και laptop
Σε ό,τι αφορά την γλυπτή παράσταση, θα πρέπει να πούμε ότι χρονολογείται γύρω στο 100 π.Χ. και το όλο έκθεμα αποτελεί μέρος της συλλογής του J. Paul Getty Museum. Σύμφωνα με την περιγραφή που δίνεται από το Μουσείο, αλλά και όπως μπορούμε και οι ίδιοι να δούμε, μια γυναίκα απλώνει το χέρι της και αγγίζει μία ρηχή κασετίνα, την οποία κρατά μια μικρή κόρη, πιθανότατα υπηρέτρια. Όλο αυτό που βλέπουμε να συμβαίνει στο μνημείο, έχει να κάνει με μια ελπίδα που αποδίδεται από την ελληνική ταφική τέχνη στον πεθαμένο για να συνεχίζει τις υλικές απολαύσεις που είχε στην επίγεια ζωή του, κατά την μεταθανάτια. Ενδεχομένως, μάλιστα, να επισημαίνει την σιγουριά ή την πίστη του νεκρού, ότι η ζωή του θα συνεχίζεται και μετά.
Όμως, το όλο «μυστήριο» – αν θα μπορούσε να υπάρχει – βρίσκεται στην ρηχή κασετίνα, η οποία φαίνεται να διαθέτει δύο οπές στο πλάι του κάτω μέρους της, όπως περίπου συμβαίνει στα σημερινά laptop, όπου η μία θα μπορούσε να είναι υποδοχή για τον ήχο και η άλλη απλώς μια θύρα USB, όπως βλέπουμε στην κάτω εικόνα. Με αρκετή φαντασία, θα μπορούσαν. Αλλά πρέπει κι αυτή να τη δαμάζουμε μερικές φορές, ειδικά όταν την διαδίδουμε ως μια πιθανότητα σε κάτι που είναι προφανές ότι δεν μπορεί, δεν θα μπορούσε, να ισχύει. Ας δούμε γιατί.
Για το μαρμάρινο επιτύμβιο γλυπτό, το οποίο βρέθηκε κάπου στην Ελλάδα, ίσως, στην Δήλο, λέγεται πως υπάρχουν περισσότερα μέρη τα οποία κόπηκαν τεχνητά, προκειμένου να μεταφερθεί. Όπως αναφέρει το ellinikahoaxes.gr: «Το έργο αυτό αποτελούνταν από 3 ακόμα μέρη τα οποία υποθέτουμε πως κόπηκαν, αφού προστέθηκαν στη συλλογή του William Fitzmaurice (ακολούθησαν κι άλλοι βανδαλισμοί με τον κλασσικό καθαρισμό με οξύ ή το βούρτσισμα για την ανάδειξη της λευκότητας του μαρμάρου)». Τέλος, «Οι τρύπες που υπάρχουν, δεν είναι ούτε usb ούτε ports για καλώδια αλλά προέρχονται είτε από “πόδια” που μπορεί να υπήρχαν στο συγκεκριμένο σημείο είτε από κάποιο επιπλέον κομμάτι μαρμάρου που κάλυπτε τη δεξιά και αριστερή πλευρά της πυξίδας (όπως συμβαίνει και στις σημερινές κοσμηματοθήκες)».
Και τι είναι, λοιπόν, αυτή η ρηχή κασετίνα; Θα μπορούσε να πρόκειται για κάποια θήκη π.χ. κοσμημάτων, γνωστή ως «πυξίδα», όπως βεβαιώνει με σιγουριά το ellinkahoaxes. Ωστόσο, θα μπορούσαμε να βλέπουμε ένα «δίπτυχο», δηλαδή, μια πινακίδα από κερί πάνω στην οποία χάραζαν-έγραφαν με μια γραφίδα. Παρατηρήστε στην κάτω εικόνα πως ο άντρας στη μέση κρατάει κάτι παρόμοιο με εκείνο που έχει το κορίτσι στην επιτύμβια στήλη, ενώ στο άλλο χέρι του φέρει γραφίδα, δηλαδή μολύβι ή κάρβουνο για να γράφει.
Βέβαια, αν ακολουθήσουμε τη θεωρία των Αρχαίων Αστροναυτών, της υπέρ-τεχνολογίας στην αρχαιότητα ή των χρονοταξιδιωτών, θα μπορούσε πράγματι να πρόκειται για κάποιο είδος οθόνης και στυλό αφής, σαν κάποια που υπάρχουν και σήμερα για tablets και κινητά. Όμως, αν διέθεταν τέτοια τεχνολογία οι αρχαίοι Έλληνες στα 100 π.Χ. δεν θα υπήρχαν και ανάλογες αναφορές ή ευρήματα; Φυσικά, αν είχαν τέτοιου είδους τεχνολογία, η ορολογία πιθανότατα θα διέφερε σημαντικά από την σημερινή. Παρόλα αυτά, εύκολα μπορεί οποιοσδήποτε να απορρίψει την ιδέα ότι η ρηχή κασετίνα είναι laptop, αν γνωρίζει την ιστορία του μνημείου, χωρίς να στέκεται στις οπτικές ομοιότητες.
diadrastika