Ο Ηρόδοτος αποκαλύπτει ποιος έκτισε τις Πυραμίδες;

Σπύρος Μακρής
περιεχόμενο σχολιασμού, με στοιχεία δημιουργικής γραφής

Το μυστήριο με τις πυραμίδες που υπάρχουν σε ολόκληρο τον πλανήτη διάσπαρτες, είναι πολύ μεγάλο καθώς δημιουργούν πάρα πολλές απορίες. Ειδικότερα για τις πυραμίδες της Αιγύπτου και για αυτές υπάρχουν πάρα πολλά αναπάντητα ερωτήματα. Μερικά από αυτά είναι πως κατασκευάστηκαν, για ποιο λόγο και, φυσικά, ποιοι τις έχτισαν.

Πρώτα-πρώτα και για να βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους, επίσημα, η Πυραμίδα του Χέοπα, γνωστή ως Μεγάλη πυραμίδα είναι η αρχαιότερη και η μεγαλύτερη από τις τρεις στο οροπέδιο της Γκίζας,στην Αίγυπτο. Ποιός την έχτισε ή μάλλον, καλύτερα,για λογαριασμό ποιανού χτίστηκε; Με βάση μία εγχάραξη σε έναν εσωτερικό θάλαμο της πυραμίδας που ονομάζει μια ομάδα εργασίας, και μία αναφορά στον φαραώ της 4ης Δυναστείας της αρχαίας Αιγύπτου Χέοπα, η πυραμίδα χτίστηκε σαν τάφος σε διάστημα 10 με 20 χρόνων, και ολοκληρώθηκε περίπου το 2560 π. Χ. Αλλά και ο Ηρόδοτος αναφερόμενος στον λαβύρινθο της Αιγύπτου, φαίνεται να λέει με τον δικό του τρόπο ποιος έκτισε τις πυραμίδες.

Στο βιβλίο ΙΙ επωνομαζόμενο και Ευτέρπη, κεφάλαιο 148, ο Ηρόδοτος μας μιλάει για τον λαβύρινθο και λέει ανάμεσα σε άλλα: “ […] και έχτισαν έναν λαβύρινθο λίγο ψηλότερα από τη λίμνη Μοίριν (Moeris) στο ύψος σχεδόν της πόλης που ονομάζεται Κροκοδείλων Πόλις. Τον επισκέφθηκα και είναι πράγματι ανώτερος από κάθε περιγραφή. Γιατί αν κάποιος τα βάλει όλα μαζί, τα τείχη και μεγάλα κτίρια που έκαναν οι Έλληνες, θα φανούν κατώτερα από το λαβύρινθο τούτο – και ως προς την εργασία και ως προς τα ποσά που δαπανήθηκαν. Εντούτοις ο ναός της Εφέσου και ο ναός της Σάμου είναι αξιόλογοι. Ήταν βέβαια και οι πυραμίδες ανώτερη περιγραφής, με την κάθε μία από αυτές να είναι αντάξια πολλών και μεγάλων ελληνικών έργων, αλλά ο λαβύρινθος που είπα ξεπερνάει ακόμα και τις πυραμίδες.”

Όμως, τι θέλει να πει ο αρχαίος ιστορικός; Για ποιο λόγο βάζει “όλα μαζί, τα τείχη και μεγάλα κτίρια που έκαναν οι Έλληνες” παρέα με τις πυραμίδες που “με την κάθε μία από αυτές να είναι αντάξια πολλών και μεγάλων ελληνικών έργων” για να τα συγκρίνει με τον λαβύρινθο; Γιατί συγκρίνει μόνο ελληνικά μνημεία, ανάμεσά τους και οι πυραμίδες, με ένα μόνο οικοδόμημα; Είναι για λόγους υπερβολής; Θέλει, δηλαδή, να υπερεκθειάσει τον λαβύρινθο; Μπορεί να υπονοεί και κάτι ακόμα που η ερμηνεία του, επίσημα, θα ήταν επιεικώς απαράδεκτη αλλά και ψευδοεπιστημονική; Ποιος, λοιπόν, λογικός άνθρωπος θα προτείνει ότι την Μεγάλη Πυραμίδα την σχεδίασε και την έχτισε κάποιος άλλος πέρα από τους αρχαίους Αιγύπτιους; Πριν από αυτή την παράγραφο, λέει και κάτι άλλο που λίγοι πρόσεξαν, ενώ άλλοι προσπέρασαν.

Ποιος έκτισε τις Πυραμίδες;

Ειδικά η Μεγάλη Πυραμίδα έχει επηρεάσει με πολλούς τρόπους τον σύγχρονο τρόπο σκέψης πολλών ανθρώπων για ό,τι την αφορά. Τόσο ως προς το πως μπορεί να οικοδομήθηκε όσο και από ποιούς. Μάλιστα είναι και θέμα πολλών βιβλίων και ταινιών επιστημονικής φαντασίας. Ήδη από το 1827 η συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας Jane Loudon έγραψε το μυθιστόρημα “Η Μούμια! Ένα Παραμύθι του 22ου Αιώνα”. Ενώ η ταινία Stargate του 1994 του Roland Emmerich αφήνει το δικό της ξεχωριστό στίγμα καθώς αναφέρεται σε μια εξωγήινη συσκευή, μία αστρική πύλη σε σχήμα δακτυλίου η οποία ανακαλύπτεται κοντά στις πυραμίδες. Δεν είναι, λοιπόν, απορίας άξιο, πως τόσο εύκολα μπορεί να επηρεαστεί ο μέσος αναγνώστης και τηλεθεατής από θεωρίες συνωμοσίας αλλά και ψευδοεπιστημονικές. Ειδικά όταν είναι επιρρεπείς σε αυτές ή απλά του αρέσει το ψιλο-φανταστικό, αλλά δεν θέλει να το παραδεχτεί ή θα ήθελε να ήταν αλήθεια, για διάφορους λόγους. Μεγάλος παράγοντας επηρεασμού έχει σταθεί και ο Έριχ φον Νταίνικεν.

Ο Ηρόδοτος θεωρείται ως ο “πατέρας της Ιστορίας”. Είναι, δηλαδή, σοβαρός άνθρωπος. Όταν όμως σου γνωστοποιεί κάποιος ότι ένα βιβλίο ή μία ταινία είναι φαντασίας, δεν είναι λογικό να το μπερδέψεις με την πραγματικότητα. Το πολύ-πολύ να σου ξεφύγει ένα “Και αν…Κι αν μπορούσε να είναι αλήθεια…” Έτσι, λοιπόν, τοποθετώ κι εγώ αυθαίρετα ένα “και αν” στην παράγραφο που μετέφερα από τον Ηρόδοτο: Κι αν έχει μία ακόμα ερμηνεία σε ένα παράλληλο σύμπαν, σε μία παράλληλη Γη; Ο ίδιος ο Ηρόδοτος, μερικές σελίδες πριν, στο τέλος του 142, κάνει μια παράξενη αναφορά για τον πλανήτη μας που, με σύγχρονες ορολογίες, θα έδινε μια άλλη διάσταση στην εποχή που περιγράφει.

Αναφέρει, λοιπόν, πως σύμφωνα με αυτά που του είπαν “ο Ήλιος ανέτειλε τέσσερις φορές, πέρα από τη συνηθισμένη θέση του, δηλαδή εκεί που βασιλεύει, από εκεί έλεγαν, ότι ανέτειλε δύο φορές και εκεί που ανατέλει σήμερα, εκεί έλεγαν, ότι έδυσε δύο φορές. Και κατα την περίοδο αυτή, τίποτα δεν άλλαξε στην Αίγυπτο, ούτε από αυτά που δίνει η γη, ούτε από αυτά που δίνει ο ποταμός στους κατοίκους, ούτε τα περί νόσους, ούτε τα περί τον θάνατο.”

Με απλά λόγια, ο Ήλιος δύο φορές ανέτειλε από τη Δύση και δύο φορές έδυσε στην Ανατολή. Κατά το διάστημα αυτό τίποτα δεν άλλαξε στην Αίγυπτο, προφανώς ούτε και στον υπόλοιπο πλανήτη. Τι θέλει να μας πει ο αρχαίος ιστορικός; Μύθος, θα μου πείτε. Παραμύθι, δηλαδή.

Και αν;… Αν η αναφορά του Ηρόδοτου δεν είναι παραμύθι; Πρακτικά δεν μπορούμε να ξέρουμε, ούτε να διασταυρώσουμε. Με λίγη φαντασία, όμως, τουλάχιστον δύο μπορεί να είναι οι πιθανότητες. Η μία είναι ότι ο Ηρόδοτος αναφέρεται σε μια εποχή που η Γη, γύρισε μερικές φορές ανάποδα (Διαβάστε επίσης: Η Γη Κάποτε Γύρισε Ανάποδα) και μετά ήρθε στα ίσα της, χωρίς αυτές οι αλλαγές στην περιστροφή να προκαλέσουν σεισμούς ή άλλες καταστροφές. Θα μπορούσε, όμως, να αναφέρεται σε μία άλλη Γη, σε μία παράλληλη Γη. Αν δεχτούμε την τελευταία φανταστική εκδοχή, τότε στην παράγραφο 148, εφόσον συγκρίνει ελληνικά μνημεία, με τον λαβύρινθο και τις πυραμίδες, θα μπορούσε να υπονοεί, εμμέσως πλην σαφώς ότι και οι πυραμίδες χτίστηκαν από Έλληνες, σε αυτή την Παράλληλη Γη, το ίδιο και ο λαβύρινθος. Είναι απλά θέμα φαντασίας, νόησης, επί νόησης, αλλά και επινόησης.

Βάλε το email σου στην φόρμα για να λαμβάνεις τα άρθρα μας.

Εξάλλου, ας μην ξεχνάμε ότι, σύμφωνα με την παράδοση, οι Αιγύπτιοι δεν ήξεραν να μετρήσουν το ύψος της πυραμίδας και ο Θαλής ο Μιλήσιος κέρδισε άμεσα τον θαυμασμό τους, όταν έλυσε το ζήτημα. Επιπλέον, σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία, ο Αίγυπτος ήταν βασιλιάς της Αιγύπτου, από τον οποίο και πήρε το όνομά της. Ο Αίγυπτος ήταν γιος του Βήλου (βασιλιάς και αυτός της Αιγύπτου) που ήταν γιός της Νύμφης Λιβύης και του θεού Ποσειδώνα. Ο Αίγυπτος καταγόταν, επίσης, από τον Έπαφο που  ήταν γιος του Δία και της Ιούς, που ίδρυσε πολλές πόλεις στην Αίγυπτο. Και, για να τελειώσουμε με τις εκδοχές, μία ακόμα θέλει, το όνομα «Αίγυπτος» να προέρχεται από τις λέξεις Αιγαίο και Ύπτιο δηλαδή πεδινό Αιγαίο, ενώ στα αρχαία αιγυπτιακά το όνομα της χώρας ήταν Kemet (km.t), που σημαίνει «Μαύρη γη», αναφερόμενο στα εύφορα μαύρα ιζήματα του Νείλου.

Μήπως, ακόμα, μέσα στο παραλήρημα της φαντασίας μου, αν το Σύμπαν της Παράλληλης Γης μπορούσε να ευθυγραμμιστεί και να ταυτιστεί με το Σύμπαν της Ελληνικής Μυθολογίας, τότε να μπορούσαμε υποθετικά να συμπεράσουμε ότι ο Ηρόδοτος σύγκρινε μεταξύ τους ελληνικά μνημεία, άρα και οι πυραμίδες χτίστηκαν από Έλληνες. Όμως, όλα αυτά δεν μπορεί να είναι παρά τυχαίοι συνειρμικοί συνδυασμοί σκέψεων που σαφώς δεν συνάδουν με την επίσημη αρχαιολογία και τις όλες τις επιστήμες που ασχολούνται με τις πυραμίδες της Αιγύπτου. Ποιος λογικός άνθρωπος θα πει ότι η Μεγάλη Πυραμίδα κατασκευάστηκε από Έλληνες; Κανείς. Όχι. Η Μεγάλη Πυραμίδα, και όλες οι άλλες χτίστηκαν από αρχαίους Αιγύπτιους.

diadfrastika / Image by Simon Berger from Pixabay